@erolkaranet'te Aradığınız Kelime veya Konuyu Buraya yazınız!


Banner


PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED (SAV) DOĞUM GÜNÜ 18 EKİM 2021

Gayrimüslim'e Dua Etmek Caiz midir?




Osmanlı İmparatorluğu tarafından yaptırılan Dolmabahçe Sarayı’ndan Nusretiye Camii’ne, Selimiye Kışlası’ndan Darphane-i Amire’ye kadar Osmanlı İmparatorluğu’nun sembol yapılarında imzası olan Balyan Ailesi için, Üsküdar Surp Haç Ermeni Mezarlığı'nda anma töreni düzenlendi. Anma töreninde; İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu'da hazır bulundu. 

Anma töreninde konuşan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Balyan” isminin İstanbul'da bugüne kadar hak ettiği bir yere verilmemiş olmasının eksiklik olduğunu vurgulayarak, “Balyan isminin eserlerinin var olduğu alanlarda, en doğru noktada, en doğru şekilde temsil edileceği bir mevkide ismini yaşatalım, diyerek Balyan ailesinin isminin bir meydana verileceğini de belirterek aileye söz verdi..

Balyan Ailesi’nin 1 Ekim 2016’da tamamlanan anıt mezar açılışına; Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Ömer Arısoy, Vakıflar Genel Müdürü Adnan Ertem, Türkiye Ermenileri Patrik Genel Vekili Aram Ateşyan ve dönemin İBB Başkanı Kadir Topbaş katılmıştı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nuın tören esnasında Sarkis Balyan ve ölen ailesi için dua etmesi de ilgi çekti.

Ölen Gayrimüslime Dua Edilmez.

Diyanet İşleri Başkanlığı, Müslümanların, gayrimüslimlerin cenaze töreninde rahmet dilemesinin caiz olmadığını bildirdi.

Diyanet İşleri Başkanlığı, "gayrimüslimlere dua etmek, rahmet okumak, istiğfar etmek caiz midir?" şeklinde sorulan soruya  "Gayrimüslimlerin cenaze törenine katılan kişi, diğer dinlere ait dua, ibadet, benzeri dini ayin ve ritüellerin icrasına katılması ve gayrimüslim ölüler için rahmet dilemesi caiz değildir. Taziye ve teselli amaçlı olarak bu tür ziyaretler yapılabilir" diye uyardı.

"Müslümanlar, gayrimüslimlerin cenaze törenlerine katılabilirler" diyen Diyanet, böyle bir merasime katılan kişinin diğer dinlere ait dua, ibadet, ayin ve ritüellerin icrasına katılamayacağın kaydetti. Bir müslümanın, gayrimüslim ölüler için rahmet dilemesinin de caiz olmadığına vurgu yapan Diyanet, "Taziye ve teselli amaçlı olarak, bu tür ziyaretler yapılabilir" dedi. 

İşte, ölen bir gayrimüslim için bir Müslüman'ın dua etmemesi gerektiğini belirten Diyanet İşleri Başkanlığı açıklaması

Gayrimüslimlere rahmet okumak ve istiğfar etmek, onların yaşarken inkâr ettikleri Yüce Allah’tan onlar adına af dilemek anlamına gelir. İslam inancına göre herkes Yüce Allah’a ve dinine inanmakla mükellef olduğu için kişinin kendi ameli esas kabul edilmiştir. Bir kimse hayattayken iman etmeyip küfür üzere öldükten sonra başkalarının onun için yapacağı dualar geçersiz olur ve ona herhangi bir faydası dokunmaz.

Nitekim birçok âyet-i kerimede inkâr üzere ölen kâfirlerin onlara af dilense bile affedilmeyecekleri belirtilmiş (Nisâ, 4/18, 48; Tevbe, 9/80) ve onlara istiğfar edilmesi yasaklanmıştır

Diğer taraftan “Resûlullah (s.a.s.), amcası Ebû Tâlib ölüm döşeğinde iken ona ‘La ilahe illallah’ kelimesini telkin etmiş, iman etmemesi üzerine, ‘Allah’a yemin ederim ki, senin için af ve mağfiret dilemek bana yasaklanmadığı müddetçe, senin için muhakkak Allah’tan mağfiret dileyeceğim.” (Buhârî, Cenaiz, 79) buyurmuştur.

Bu olay üzerine “Cehennem ehli oldukları açıkça kendilerine belli olduktan sonra, —yakınları da olsalar— Allah’a ortak koşanlar için af dilemek, ne Peygambere ne de müminlere yaraşır.” (Tevbe, 9/113) âyeti inmiştir.

Başka bir rivayette ise Hz. Peygamberin (s.a.s.), münafıkların başı sayılan Abdullah b. Übey b. Selûl’ün cenaze namazını kıldığı, akabinde ona rahmet dileyeceğini ifade ettikten sonra “Asla onlardan ölen birinin namazını kılma ve kabrinin başında durma. Çünkü onlar Allah’ı ve Resûlünü inkâr ettiler ve fasık olarak öldüler.” (Tevbe, 9/84) mealindeki âyetin nazil olduğu belirtilmektedir (Buhari Cenaiz, 83).

İlgili âyetlerden hareketle Müslüman bir kimsenin, gayrimüslim olarak ölen bir kimseye istiğfar etmemesi ve rahmet dilememesi gerektiği, böyle bir cenazeyle karşılaştığında da nazik cümlelerle taziye dileğinde bulunması ve kalanlara sabrı tavsiye edip teselli vermesinin uygun olacağı anlaşılmaktadır.

Kur'an-ı kerimden Örnekler

Allah Teala kâfirleri Cehennem'e koyacağını ve onların orada ebedî kalacağını bir çok ayeti kerimesinde, Hz. Peygamber de hadisi şeriflerinde bildirmiştir. 

Nitekim Kur’an-ı Kerim’de geçen bu ayetler buna işaret etmektedir.

"Cehennemlik oldukları anlaşıldıktan sonra akraba dahi olsalar, müşrikler için mağfiret dilemek Peygambere ve mü'minlere yaraşmaz" ( 9. Tevbe 113).

"Onlardan ölen kimsenin namazını sakın kılma! Mezarı başında da durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Resulünü inkâr ettiler...."9. Tevbe 84)

"Onlara ister bağışlanma dile, ister dileme, fark etmez. Onlara yetmiş defa bağışlanma dilesen de Allah onları asla bağışlamayacaktır. Bu, onların Allah'ı ve Resulünü inkâr etmesinden ötürüdür. ( 9. Tevbe 80)

Bunun aksini istemek Allah'ın emirlerini red etmek ve onu yalanlamak olur ki bu da küfürdür.

Buna göre kâfir olarak ölen birisi için dua etmek küfürdür. Onun bağışlanması için dua edilemeyeceği gibi aynı şekilde ona Yasin, Fatiha… gibi Kur’an’ın bir suresini okumak veya mezarında dua etmek de caiz değildir.

Ancak hayatta olan kâfirlerin doğru yolu bulmaları, hidayete ermeleri, İslam ile müşerref olmaları için dua etmede bir sakınca yoktur.

Haber @erolkaranet - 04.10.2021

Yorum Gönder

0 Yorumlar
*Asılsız yorum yapmayınız. Mesajlar Yönetici tarafından denetleniyor.

Reklam



Reklam

İlginizi Çekebilir

Reklam