
Kuran-ı Kerim'de nesh edilmiş ayet olmadığı inancıyla "Kur'anda nesh edilmiş ayet var diyenler imanını tazelesin" diye yazdık. Okurlardan gelen olumlu/olumsuz tepkileri derledik.
İşte o yorumlar
vağtavi18 Şubat 2015 19:58 Bakara suresi 180 ayetin hükmü. Varise vasiyet yoktur hadisi şeridiyle nesh edildi akilli ol akilli
deli18 Şubat 2015 18:14 bu yazarda isid kafasi var kendine gore belirli ayetleri almis allah islah etsin ileri akilli
hiç bilmeyen biri18 Şubat 2015 13:22 Yazını okudum, üslubun perişan, tutarlı değil, hele attığın başlık senin felaketin. Ama görüşünü doğru kabul edelim ve "sarhoş iken anamaza yaklaşmayın" ayet-i kerimesi doğrultusunda gece yatarken -hâşâ- içki mi içelim. Alim olmadığın belli de akıllı bir cahil bile değilsin.
VAİZ18 Şubat 2015 12:55 hz. peygamber ile muasır olan yahudiler de bu şekilde iddiada bulunuyorlardı Muhammed bugün bir başka yarın bir başka konuşuyor diyorlardı bunun üzerine cenabı hak me nensah min eyetin evnünsihe ne'ti bi hayrin min he... ayeti kelimesini inzal etti.Esefle belirtmek gerekirki yahudilerin islama ve kuran'a Hz.Peygamber döneminde zarar vermek maksadıyla yapmış oldukları ithamı bugün içimizdeki oryantalizimin yerli şubeleri gerçekleştirmektedir.
ekara18 Şubat 2015 11:37 Tepki gösterenlere... Bir sorum var... Kuran_ı Kerim'e şüphe ile bakmak, şüphe aramak amacıyla onu incelemek imandan eder mi etmez mi.. Ve bir ayet "6:114 - Allah, size Kitab'ı (Kur'ân'ı) açıklanmış olarak indirdiği halde, ondan başka bir hakem mi arayayım? Kendilerine kitap verdiklerimiz, o Kur'ân'ın, gerçekten Rabbin katından hak olarak indirilmiş olduğunu bilirler. O halde sakın şüphe edenlerden olma." Konu hakkında detaylı bir açıklamayı ( inşaallah yakın bir tarihte yapacağımı bildiririm.. Görüşleriniz olumlu olumsuz benim çok önemlidir. Dip not olarak bu konuyu belirtirim
Cevapla
1-Kur'an önceki şeriatları neshetmemiş midir? 2- Peygamber'in hüküm koyucu olduğuna bizzat Kur'an referans olmamış mıdır? 3-14 asırdır, neshin vaki olduğunu kabul edenler, Kur'an'a şüphe ile mi bakmışlardır? Peki Sen bu şüpheleri ortadan kaldıran HANGİ BÜYÜK ŞAHSİYET OLUYORSUN? 4-Sarhoşken namaza yaklaşmayın ayetinin açıklamasını istemiştim, bu yazdıkların ona cevap değildir.. 5-Dine dair kaç eser okudun? Yazdın demiyorum.. Kaç kitap okudun? DELİNİN BİRİSİ KUYUYA BİR TAŞ ATAR MİSALİDİR BU YAPTIĞIN.. FAKAT BAŞKACA BÜYÜK DELİLER OLMASA, KENDİLİĞİNDEN FİKİR YÜRÜTECEK BİR YETERLİLİĞİN BİLE YOK.. KES KOPYALA YAPIŞTIR YAPACAK, SONRA DA TEK BİR YAZI İLE ORTAYA ÇIKACAK, BU ŞAZ GÖRÜŞLERİ USULÜN ESASINI TEŞKİL EDİYORMUŞ GİBİ MÜDAFAA EDECEKSİN.. BANA YOL ARKADAŞINI SÖYLE MİSALİ, NESHİ İNKAR EDENLER: YAŞAR NURİ, M. İSLAMOĞLU, B. BAYRAKLI.. MODERNİZM BATAĞINA SAPLANMIŞLAR GÜRUHU..
neğuzubillah!18 Şubat 2015 09:03 ahir zaman alim(!)leri bu olsa gerek...
emrullah altındaş18 Şubat 2015 07:00 cehalet ala veznı rezalet.
vaiz 18 Şubat 2015 01:09 Kahvehane de mi konuşul Muş bu mesele...
ali18 Şubat 2015 00:12 Bir kimsenin bir konuda ilmi yoksa,fikri de olamaz. (Uğur mumcu) Cevapla
vaiz 18 Şubat 2015 00:03 Madem nesh iddia edildiği gibi yok o halde sahabe o dönemde nesh vardır su ayet sununla nesholdu diyen ulemaya karşı böylesine hassas bir meselede niçin kayıtsız kaldı kardeşim sonra nesh yoksa ve ize beddelne eyeten mekene eyetin ayetini nasıl anlayacağız sonra acaba nesh meselesi imani bir konumudur da millete iman tazelettiriyorsun önce sağlam bir usul oku vusulsuzlugun usulsuzlugunden
abdullah18 Şubat 2015 00:02 meydanı boş bulmuş... kendi haline bırakmak lazım... Cevapla
İsmet bilgin17 Şubat 2015 23:26 http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=464 Nesh Elbette vardır. Nesh, emir ve yasakların yürürlükten kaldırılması veya değiştirilmesi demektir. Allahü teâlânın, Hazret-i Âdem’den itibaren gönderdiği dinlerin hepsi itikatta aynı, amelde ise farklıydı. Sonra bütün dinleri nesh edip, İslamiyet’i göndermiştir. Kur’an-ı kerim 23 senede indi. Bu zaman zarfında bazı hükümler tedrici olarak indi. Mesela, içki önce haram değildi. Bir âyet inip fayda ve zararından bahsedilmiş, zararı daha fazladır denilerek bırakılması istenmiş; fakat kesin olarak haram edilmemişti. Daha sonra kesin olarak haram edildi. Bir âyet-i kerime meali: (Biz, daha iyisini veya onun gibisini getirmeden, bir âyeti nesh etmez veya unutturmayız.) [Bekara 106] Hâşâ, bu âyet-i kerime lüzumsuz yere inmemiştir. Nesh var ki, böyle bildirilmiştir. İslam âlimlerinin kitaplarında bu hususta çok açıklama vardır. Türedilerin, nesh yok demelerine itibar etmemelidir. Cevapla
MahiR17 Şubat 2015 21:39 kara bir yazı olmuş. o gün yüzü kararanlardan olmayın bu yazılarınızla. İşiniz yok mu oradan buradan alıntı fikirciklerinizle alim elbisesi giyip bu tür yazılar yazıyorsunuz.
talebe 17 Şubat 2015 21:33 nesh kelime anlamı kaldırmak mı değiştirmek mi.sen kaldırmak olarak alırsan elbette nesh yoktur Kur'an da.Değiştirmek olarak alırsan elbette vardır nesh Kur'an da.
Birde burayı oku 17 Şubat 2015 21:23 Ebubekir Sifil hocanın bu konuda güzel bir yazısı bi de bunu okusaniz ; http://ebubekirsifil.com/index/kuranda-nesh-meselesi/
imam 17 Şubat 2015 20:39 yazniz ilimsiz siradan bir yazi lutfen ilmi yayinlayin yorum degil Cevapla
17 Şubat 2015 20:28 We fawka kulli zi ilmin alim. Her bilenden daha çok bilen biri vardır. kişinin kendini en çok bilen kişi olarak görmesi 1400 yıldan beri gelen ve İslamın bir gerçeği olan nasıh ve mensuh konusunu görmezden gelmesi hiç isabetli olmamıştır. Bebek doğdoğunda sütle beslenir. Sonrasında yumuşak ve katı gıdalar ... Cevapla
isa inan17 Şubat 2015 20:12 Yazar kardeşim bu konuyu biraz daha teferruatlı inceleseniz iyi olur. iman tazelemesi gerekeni anlarsınız. Kuranı kerimin bazı ayetleri arasında nesih bulunmaktadır. Bu icmaen sabit olan bir hakikattır. Allah-u Teala şer'i hükümlerden bazılarını nesh etmiştir. Bu da bir sünneti ilahiyye ve hikmeti diniyye gereğidir. Allah'ın kanununa ve hikmetine ters düşeceğinden neshin olmaması asla iddia edilemez. Böyle bir iddia, hem kuran-ı mübinin, hem de bütün müctehidlerin icmaına muhalif, cahilane iddiadan başka bir şey değildir. Nesih, aklen caiz olup, naklen de vaki'dir. Hazreti Enes r.a. in şöyle byurduğu rivayet edilmiştir: Allah'u Teala, Meune kuyusunda öldürülenler hakkında ayet indirmişdi ki, biz o ayeti ne nesh oluncaya kadar okurduk. Şöyleki: Dikkat edin! kavmimize ulaştırın ki, şüphesiz biz rabbimize kavuştuk. Bizden razı oldu ve bizi razı etti. (Buhari.cihad:184, mesacid:297) ayrıca Ahmed ibni Hanbel gibi kütübü sitte hadis kitaplarında neshle ilgili hadis-i şerifler mevcuttur.
fetih17 Şubat 2015 19:58 ilmi bir konuyu bilgisizliğe kurban etmişsiniz
usul bilmeden konuş17 Şubat 2015 19:18 Sen en fazla ben olmadıgını savunanların yanindayım diyebilirsin. Sanki muctehid gibi ahkam kesmeyi bırakın. Iki kitap okumakla millete iman tazelemeyi telkini bırakın. Yillarca bu iş üzerinde çalışanlar bile boyle cahil cahil laflar etmiyor.
Mustafa Sarıcaoğlu17 Şubat 2015 18:21 Ya arkadaş yazacak adam yoksa söyleyin biz yazalım bu ne saçmalık herif resmen imani niz yok diyor sizde köşe yazıları yazdırır siniz bu adama beni geçtim imamı Azam imamı şafi nin imanı yok demektir bu cehalet var cesaret de var
üzeyir yiğit17 Şubat 2015 18:19 bende Kur'an da nesh edilmiş bir ayetin olmasına ihtimal vermiyorum eğer öyle bir ayet varsa ve hükmü artık ortadan kalkmışsa niçin Kur'an.dan çıkartılmadı. Peygamber efendimiz ve ilk halifeler bunu bilmiyorlarmıydı anlamak güç gerçekten.
isa17 Şubat 2015 20:25 15 gunde muctehıt mı oldun kes sesını sapıklık boyle çıkıyor ışte
sadreddin sarı17 Şubat 2015 15:42 Ne oldu kardeşim? Birden bire eline fırçayı eline alıp karalamağa başladın. Hayrola rüyanda bir şeyler mi gördün? İki ayet bulup onu da kendi kendine yorumlayıp, neshin açık olarak varlığını söyleyen ayetleri görmezden geliyorsun. Bütün İslam İlim Tarihi boyunca alimlerin ilmi münakaşalarına şahit olan bir konuyu bir makaleyle çöpe atıyorsun. Hergün kötülediğin oryantalistlerin tesiri atında mı kaldın? Yoksa sen de mi reformist modernşstler zümresine mi dahil oldun? Azıcık incele kitap karıştır.
ilahiyatçı17 Şubat 2015 15:17 Yazınızın tamamına Katılıyorum Allah razı olsun Gündeme getirip Yazdığınız için
sadreddin sarı
ilahiyatcı kardeşim, bütün meseleler bitti de bu konuyu gündeme getirmek mi çok önemli, değerli oldu? Dini öğretmek mi, ona teşvik etmek mi önemli kafaları bilip bilmeden karıştırmak mı?
ahmet17 Şubat 2015 15:02 kardeşim bunu hangi maksatla yayınladınız bilmiyorum ama insan biraz ilmi ve doğru bir şey yayınlar. mesela benim bir sorum var size eğer nesh yoksa, size Kur'anı kerimdeki alkolün yasak edilme sürecini hatırlatırım konu ile ilgili gelen ilk ayetlerin hükmü nesh olmadı ise o zaman içki içebiliriz demektir. cevap yazarmısınız lütfen.
ebumustafa17 Şubat 2015 14:55 Ey nebi! İnsanları savaşa teşvik et! İçinizden sabredici yirmi kişi bulunursa iki yüz kişiye galip gelirler. Sizden (sabırlı) yüz kişi bulunursa, o kafir olmuş kimselerden bin (kişiy)i yenerler…..” (Enfal 65) “Allahu Teala sizde bir zafiyet olduğunu bilmiş ve şuanda bir hafifletme yapmıştır. Artık içinizden sabırlı yüz kişi bulunursa, iki yüz (kişiy)e galip gelirler. Ama aranızdan (sabırlı) bin (kişi) bulunursa, Allah’ın izni (ve desteği) ile iki bin (kişiy)e galip gelirler. Zaten Allah o sabredenlerle beraberdir” (Enfal 66) Görüldüğü üzere bir ayet diğer ayetin hükmünü neshetmiştir. Ayetin lafzı vardır ancak hükmü kalkmıştır daha varda sana yetmez hepsi
Hikmet Yıldırım17 Şubat 2015 14:24 Ben imam olarak (Rabbım gerçek imam eylesin) yürekten katılıyorum lütfen Allah rızası için bu konularda diyanet açıklama yapsın ve Diyanet lütfen münhal bulunan kadrolara puan sistemini getirsin şeffaf olsun torpil kayırma olmasın rozi mahşerde torpil Boğazı'nda olacak ellerimiz ve selam
VAİZ17 Şubat 2015 14:21 BU YAZIYI KALEME ALANA ÇOK SORUM VAR.. FAKAT YALNIZCA BİRİSİNE CEVAP VERSE DE KAFİDİR: “Ey iman edenler, ne dediğinizi bilmeniz için sarhoş iken namaza yaklaşmayınız” ... Dolayısıyla müslümanların sarhoş olmalarının değil, sarhoş iken namaza yaklaşmalarının yasak olduğu bir zaman veya ortam bulunabilir yahut kişi sarhoş olmadıkça ve ne dediğinin farında oldukça içki içtiği halde namaz kılabilir iddiasında bulunabilir miyiz? ÇOK KIYMETLİ BÜYÜK ALİM.. VE NESHİ KABUL EDENLERİ NEREDEYSE ZIMNEN TEKFİR EDECEK KADAR DA CAHİL ADAM: CEVABINIZI BEKLİYORUM.. FAKAT AYETLER HAKKINDA KAFANA GÖRE YORUM YAPAMAZSIN, İLLA Kİ BİR KARİNEYE DAYANDIRMALISIN.. ATMASYON BİR TE'VİL İLE BANA CEVAP VERMEYESİN SAKIN.. HADİ KOLAY GELSİN..
EFENDİ17 Şubat 2015 14:19 peki hocalarım yanlışım varsa düzeltin. YÜzÜNÜ MESCİDİ HARAMA ÇEVİR ayeti nesh değilmidir? önceden mescidi aksa iken sonradan neshoulunup kabe olmustur. saygılar. yanlış varsa düzeltilsin insallah editörüm
hamdi17 Şubat 2015 14:09 siz öncelikle nesih olduğunu söyleyen alimlerin bununla neyi kastettiklerini bir okuyun ondan sonra değerlendirme yapın. iman tazelemesi gereken biri varsa nesih olduğunu söyleyen neredeyse alimlerimizin tamını küfürle itham edenlerdir. Cevapla
talebe17 Şubat 2015 14:08 bunu bende bir kaç yerde duymuştum. anlamadım. nesh nedir ki.. Allah cic haşa hangi ayetleri düzeltmiş.
ali17 Şubat 2015 14:04 şimdi siz diyorsunuz ki, Kur'an'da nesih olduğunu söyleyen ulemanın büyük çoğunluğu kafir oldular. imansız gittiler öylemi. esteğfirullah. asıl siz bu yazınızdan dolayı tövbe edin.
murat duman 17 Şubat 2015 14:04 Sayın yazar yıllardır bize öğretilen nasih-mensuh ilmi ne peki? Bizim bilgimiz sizlerden çok az bu konuyu bu kadar kısa bi yazıyla bırakmamalisiniz. Daha geniş yazılar ve İslam Alimlerinin(Ehl-i Sünnet) bu konudaki eserlerinede yer verilirse bizde en azından nasıl bir yol izlememiz gerektiğini daha iyi anlarız.
imam17 Şubat 2015 14:02 duygusal bir yazı. sayın yazarın bir başkasının sözünü eleştirerek nesih yoktur demesi ve devamında komiktir gibi ifadeler kullanmasını hüsnü zannımla duygusal olarak değerlendiriyorum. çünkü bu mevzular böyle bir tek ilmi kaynaktan bile, -bir müfessirin değerlendirmesi gibi- soyutlanmış olarak ele alınacak kadar basit değildir. sayın yazar bilmelidirki nesih meselesi alimlerin büyük çoğunluğunun ittifakla kabul bir husustur. bir ayetin neshi onu değersiz kılmaz. lütfen görüşlerinizi ilmi olarak ifade ediniz. zira mesele ilmi bir meseledir. Cevapla
caho17 Şubat 2015 13:48 S. aleyküm, yazınızı okudum. düşüncelerinize ben de katılıyorum. Ancak bir yazı içerisinde; " bugüne kadar asla hakkında yazı yazmaya tenezzül etmeyeceğim bir konu " ifadesi hiç uygun olmamış bana göre çünkü: tenezzül etmemek: 1. Tepeden bakma, istihfaf, küçük görme, tahkir 2. Hakir şey 3. Küçümsemek, tahkir etmek, istihfaf etmek. 4. Hor görmek, küçümsemek, kuçük görmek, aşağılamak gibi analamlara geliyor.
adam17 Şubat 2015 13:17 Kitap ve Sünnet’te geçerli olan: “Nesh” konusu: “Şer’î bir hükmün, Allâh-u Te`âlâ tarafından tümüyle kaldırılması veya misliyle yahut daha iyisiyle değiştirilmesi” anlamına gelmektedir. Mesela; Bakara Sûre-i celîlesinin 180. âyet-i kerîmesinde: “Ardından mal bırakacak kişinin, o maldan ne kadar pay alacakları hususunda ana-babasına ve akrabasına vasiyette bulunmasının farz olduğu” açıkça bildirilmiştir. Ama daha sonra “Miras âyetleri” olarak anılan; Nisa Sûresi’nin 11 ve 12. âyet-i kerîmelerinin indirilişiyle, herkesin ne alacağı taksim edilmiş ve böylece ölecek kişinin kafasına göre vasiyet yapmasının farziyeti kaldırılmıştır. Yine böylece kıblenin Mescid-i Aksâ’dan Mescid-i Haram’a döndürülüşü de neshin örneklerindendir. Bu konuda misalleri çoğaltabiliriz. Konunun ehemmiyetinden dolayı âlimler: “Nâsih ve mensûhu bilmeyen kimselerin âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîfler okuyarak vaaz etmeleri câiz değildir!” demişlerdir. Allâh-u Te`âlâ neyi ne zamana dek ne sebeple geçerli kılacağını, ne
vaiz17 Şubat 2015 13:01 neshin kabül veya inkarı imanı zedeleyen bir husus değildir kardeş usül oku usülsüz vusül olmaz
imam17 Şubat 2015 12:47 Oncelikle sen kimsin be cahil nesh yokdiyon icki ayetlerini nereye koycan cahil hukmu kalkmamissa ivki serbesst demek olur admin abuksubuk insanlarin yazilarini koyma
fakir17 Şubat 2015 12:11 İyi de kardeşim bu kadar derinliği olan bir meseleyi. İndii olarak yüzeysel olarak inceleyip konuyla ilgili olan ayetlerin hiçbirisini burada gündeme getirip açıklamadan. Dolayısıyla ortaya neshin olmadığına dair huccet getirmeden. Kendi zihninde oluşan bir kavramı külli bir doğru gibi gösterip milleti iman tazelemeye davet etmek çok garip olmuş Bu zamana kadar bu konuda yapılan tüm çalışmaların üstünde bir araştırma ve yorum getirirsiniz tamam. Ama ortada bir şey yok hadi bakalım herkes imana gelsin... komik olmuş vesselam
kur'an17 Şubat 2015 12:06 106 Biz herhangi bir âyeti(n lafzını yahut hükmünü veya her ikisinin geçerliliğini kaldırarak onu) nesheder veya (hafızalardan silerek) onu unutturursak, (onun yerine, hem kullara fayda ve kolaylık açısından, hem de sevap bakımından) ondan daha iyisini veya (yükümlülük ve sevap kazandırma yönünden) onun (bir) benzerini getiririz. (Habîbim!) Bilmez misin ki; gerçekten Allâh(, emretme, yasaklama, değiştirme ve hükümsüz kılma dâhil) her şeye (hakkıyla gücü yeten bir) Kadîr’dir? Kitap ve Sünnet’te geçerli olan: “Nesh” konusu: “Şer’î bir hükmün, Allâh-u Te`âlâ tarafından tümüyle kaldırılması veya misliyle yahut daha iyisiyle değiştirilmesi” anlamına gelmektedir. Mesela; Bakara Sûre-i celîlesinin 180. âyet-i kerîmesinde: “Ardından mal bırakacak kişinin, o maldan ne kadar pay alacakları hususunda ana-babasına ve akrabasına vasiyette bulunmasının farz olduğu” açıkça bildirilmiştir. Ama daha sonra “Miras âyetleri” olarak anılan; Nisa Sûresi’nin 11 ve 12. âyet-i kerîmelerinin indirilişiyle,
xali17 Şubat 2015 11:34 Bunu söyleyen hem muasir hemde geçmiş bir çok alım var ..nesh yoktur diyenlerin sayısı azdır ..bunu hangi ilmi bilgi ve becerinize borclusunux..15 günlük müthiş! Arastirmaniza mi? Hele hele imanini tazelesin gibi beylik cumleler hiç olmamiş..gordunmu birçok alım imansiz gitti..napalım şimdi?
ebu osman17 Şubat 2015 10:56 15 gün cok calismissiniz. Ulema mesele üzerine ömrünü vermiş lakin sizin gibi kestirip atmamis. Cahilane bir hükümle meseleyi noktalamissiniz. Pes dogrusu biraz ilim edebi lütfen
hasan aydın17 Şubat 2015 10:33 ey kardeşim nesih yok dersen o zaman nisa 43. ayeti nasıl açıklarsın.''ey iman edenler sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.'' nesih olmasa ben bu ayeti namaz vakitleri dışında içki içmeye ruhsat olabileceğini düşünebilirim. birde nesih bir şüphe değildir aksine Allahu teala yasakları bile tedrici olarak benimsete benimsete yasaklamıştır.
özcan17 Şubat 2015 10:21 neshin olup ,olmaması böyle basit ilkokul düzeyindeki mantıksal çıkarımlarla bilinmez. İlim ciddi bir iştir. Böyle bir konuyu burada bu şekilde yazmanın hiç ilmi bir tarafı yoktur.
İmam17 Şubat 2015 10:05 Niye yorumları göstermiyorsunuz
İmam17 Şubat 2015 10:01 Neshle şüphenin ne alakası var iyice aZıttınız dini haberler Niye cahillere yazı yazdırıyorsunuz
İmam17 Şubat 2015 09:59 Erol kara hayatında hiç kitap okumadın mı insan açar bir usulü tefsir okur ondan sonra Kur'an hakkında yazı yazar
taha17 Şubat 2015 09:11 siz haber işinizi yapın, yanlış bildiklerinizle başkalarını iman tazelemeyi tafsiye etmeyi bırakın. bu dini sizden öncekiler anlamadı bir siz anladınız. http://ebubekirsifil.com/index/kuranda-nesh-meselesi/
Kaynak : http://www.dinihaberler.com/kur-an-da-nesh-edilmis-ayet-var-diyenler-imanlarini-tazelesin-72714.html