-- --
T4 - Mescidi Selam - Edirnekapı -Topkapı tramvay hattının T1 Bağcılar - Kabataş hattının kullanıldığı yere devamla Cevizlibağ istasyonuna kadar uzatılması isteniliyor.

Hiçbir ek masrafa gerek duyulmadan özellikle iş saatlerinde yapılması istenilen uzatmanın mevcut aktarma yolu değerlendirilerek yapılabileceği istenildi. Binlerce yolcunun hergün sadece Cevizlibağ'a gitmek için en az 1,25 en fazla 3 TL vererek gittiği söyleninlen güzergahta yay güvenliği olmadığından vatandaşlar 10 dakikalık yürüme mesafesini kullanmadıklarını ya tramvaya veyahut otobüslere binerek Cevizlibağ’a ya da aksi yönde Cevizlibağ’dan Topkapı’ya gittiklerini söylemektedirler

Hali hazırda hat değiştirmek ya da depoya gitmek için kullanılan sözkonusu bağlantı yolunun değerlendirilerek "Cevizlibağ - Fetihkapı (Topkapı) - Edirnekapı - Mescidi Selam" hattı ortaya çıkmış olacağı belirtilirken bazı yolcular “T4 Tramvay Hattının T1 ile entegre edilmesi lazım. Bu hattın Cevizlibağ'a kadar uzatılması da keza Aksaray'a uzatılması da entegrasyon sağlanır.

Ekstra bilet ödemeden hatlar arası yolcu geçiş imkanıyla hatlar daha cazip hale getirilerek yolcu artışı da sağlanır. En kısa hat olmasının yanı sıra en pahalı ve en ağır çalışan tramvay hattı olarak ünlenen T4 - Mescidi Selam - Edirnekapı -Topkapı tramvay hattı, Bağcılar - Kabataş ve Kadıköy - Kartal metrosuna kıyaslayarak Cevizlibağ istasyonuna uzatıltığında ve diğer hatta ücretsiz aktarma imkanı tanındığında en azından bu olumsuzluk nispeten giderilmiş olur..”

Bu hattı en fazla kullanan yolcular “Buna olmaz gözüyle bakanlara bir diğer alternatif T4 den inip T1 e geçen ya da T4 den inip T1 e geçen yolcular için ilk durakta indiği takdirde ücret iadesi yapılsın. Metrobüsteki geri iade uygulaması tramvay hatları için de uygulansın.” Demektedirler

İşte mevcut hatta kullanılmayan güzergahın resimleri


EROL KARA
 
Top