Göz Damlama Dargınım




Göz Damlalarına Dikkat - 1

Retina dekolman ameliyatımın üzerinden 2 yılı aşkın bir zaman geçmesine rağmen 3 ayda bir yapılan göz kontrollerimi de bırakmıyorum.

Düzenli olarak doktorlar tarafından verilen kontrollere gidiyorum. Ve her seferinde azalmayan göz tansiyonum hakkında “sınırda” sözünü duyduğuma da üzülüyorum.

Yapılan tüm ölçümlerde göz tansiyonumun 19 ve 21 arasında olması gerçekten şaşırtıcı olarak düşünülebilinir. Ancak retina dekolmanlı bir göze sahibim ve verilen cosopt adlı ilaca sık sık ara vermem bu tedavimi engellemektedir.

Bunun farkındayım. Her gidişte mutlaka kullanmalısın uyarısı ile tekrar yeniden başladığım cosopt adlı ilacı kullanmam ve hatta bazen SSK desteği olmadan almam bile, cebimden çıkan paraya dahi acımamış olmam iyi niyeti göstermeme yetmiyor. Aldığım ilacı kullanmak zorundayım. Bunu biliyorum. Ancak birkaç gün kullandığımda vücudumda çok farklı tepkiler oluşuyor.

İşte bir kaçı

· Yürürken ayakta kasılmalar
· Sersemlemiş hal
· Vücut da tarif edilemeyen halsizlik ve ağırlık
· Yorgunluk
· Gözlerde kaşınma
· Aşırı nefessizlik, havasız kalma ve yoğun esneme
· Ve en büyük sorun unutkanlık
· Uyku

Yaygın olarak insanlar arasında giderek artan glokom – göz tansiyonu hastalığına uğramış birçok insana ne kullandığını sorduğumda söylenen ilk isim Cosopt adlı ilaç olmaktadır. Kimisi bu belirtilerin kendilerinde olduğunu, ama ilacı kullanmakta mecbur olduklarından şikâyetçi olmadıklarını kimi de herhangi bir değişiklikle karşılaşmadıklarını söylüyor. Kendisinde değişiklik hissetmeyenlerin yaşlı, herhangi bir uğraşı olmayan insanlar olması da dikkat çekici.

En dikkat çekici rahatsızlık unutkanlıkların oluşmasıydı. Yazdığım bir yazıyı kısa bir süre sonra yazmamak gibi bir unutkanlık, az önce yaptığımı hatırlayamamak psikolojimi bozuyordu. Bir de çalışan biri olduğumdan sıkıntı veriyordu.

İlacı kullanmayı kestikten 3-4 gün sonra vücudum normale dönüyordu. Daha çevik oluyor, yapacaklarımı ve yaptıklarımı hatırlıyor. Zinde bir vücuda sahip oluyordum. Ve almış olduğum ilacı %10 kullanmış olarak ve 1 aylık süre sınırlaması olduğu için de atmak zorunda kalıyordum.

En sonuncu kontrolümde bu durumu doktoruma anlattım. İnanmadı. İnanmak istemedi.” Bu ilacın yapacağı bir şey değildir. Biz bunu glokom hastalarına veriyoruz” dedi. “Şikâyet eden de yok” cevabıyla sözüne devam etti.

“Cosopt adlı ilacı kullanacaksın. Onun yanında Alphagan adlı bir damla daha veriyorum. İkisini birlikte kullan” dedi. “Tansiyonun sınırda” uyarısını da yapmıştı.

Ben daha fazla dayanamadım. Cosopt adlı ilaçla yaşadığım sorunu vurgulayarak “Ama ben şikâyet ediyorum”“ dedim. Bunun üzerine aldığım cevap “sorun sende o zaman. Yaşından ötürü vücudunda B12 ve Potasyum vitaminler azalmış olabilir. Vitamin eksikliği söz konusu olabilir” dedi. Ve bir tavsiyede bulunarak “ Dâhiliye giderek bu şikâyetlerini söyle... Tahlil yaptır vücudunda B12 eksikliği olabilir” dedi. “Daha önce aile sağlığı merkezlerinden birinde bunu dile getirdim” dediğimde bana kullandığım ilacın yapabileceği söylendi. Dediysem de buna inandıramadım.

Kesinlikle beni muayene eden doktor iyi niyetli idi. Buna inanıyordum. Asistanlığından beri tanıyor ve diğer doktorlar gibi bu doktorun da hastasına iyi niyetle yaklaştığını biliyordum. Onu daha fazla strese sokmamak için yanından ayrıldım. Günde kaç hasta ile uğraşıyorlardı.

Ve Dâhiliye doktoruna giderek B12, K tahlilleri istedim. Birkaç gün sonra sonuçların temiz olduğu raporuyla tekrar göz doktoruna göründüm. Bu arada Clor seviyem de ölçülmüştü. Aslında kolesterol istedim ama o yapılmamıştı. Aldığım raporu görmesine rağmen yine de ilacı kullanmam gerektiği üzerinde durdu. Ve bu arada glokom doktorunun periyodik kontrolünün yapılıp yapılmadığını sordu. Ekim ayında yapıldı. Başkaca yapılmadı dediğimde, aslında glokom doktorunun da görmesi gerektiği vurgulandı.

Bu arada ilaç konusunda rahatsızlığımı bir kez daha söyleyince ben glokom doktoruna sorayım dedi. Ve iki oda ötedeki glokom uzmanı doktora gidip gelen doktor bana TARAVATAN adlı değişik bir ilaç verdi.

Bu ilacı kullanmaya başlayacağım.

Ben bir doktor değilim. Bir göz hastasıyım. Ancak şuna inanıyorum ki bir çok göz damlası hele ki içeriğinde kortizon olan göz damlaları aslında tehlike saçıyor. Vücutta olmadık tepkilere neden olabiliyor. Bunu deneyimli bir hasta olduğum için söyleyebiliyorum.

İlaçların kullanım bilgilerine bakıldığında da tüm yan etkiler belirtiliyor. Ve her tepkisel durumda ya doktora ya da eczacıya yönlendiriliyordu, hastalar.

Halk arasında muteber görülse de bir hastalığa ait bir ilacın bir başkasına önerilmesine karşıyımdır. Bir vücuda iyi gelen diğer bir vücuda iyi gelmiyor. Bu kesin bilinen bir gerçek. Ancak doktorlarımız biraz ezberciliğe kaçarak benzer şikâyetlerle gelen hastalara aynı ilacı vermekte herhangi bir sakınca görmüyor. Buna eczacılar da dahil…

Bu olayda ben şikâyetimi dile getirdim. Beni dinleyerek daha yapıcı bir yol bulunacağına ilaçta değil sen de kabahat denmesi biraz üzücü değil midir?

Genelde halka açık klinik muayenelerde hastaya ilaç verilirken hastanın vücudu tanınmadan ilaç verildiğini herkesçe bilinmesine rağmen bu konuda hassas davranan doktor pek rastlamadım.

O insanın şekeri, kolesterolü, kansızlığı, sarılığı, astımı, kalbi, mide rahatsızlığı, alerjisi vs olabilir. Buna dikkat edilmiyor. Ya da bilhassa yoğun hasta muayenesi yapılan devlet hastanelerinde, işi paraya dökmüş az zamanda çok hastaya bakarak prim yapmak isteyen kenar semtlerde bulunan özel hastanelerde buna pek özen gösterilmiyor diyebilirim.

Son olarak glokom hastaları için genelde ve yaygın olarak verilen göz damlaları ki başta cosopt için de ezberci bir yol izleniyor, olabilir mi?

Glokom hastalarının kullandığı ilaçların yan etkilerini bir başka yazımda dile getirmeye çalışacağım. Göz damlası kullanan ve açık ve yoğun şekilde şikayetlere uğrayanların bu yazıyı da okumalarını ve önlemlerini almalarını tavsiye edeceğim
Google Plus'da Paylaş

4 yorum:

  1. Merhaba,
    Ben ne yazık ki cosoptun koruyucu madde içermeyen yeni damlasını ararken rastladım blogunuza.Keşke daha önce görseydim.Annem glokom hastası.Yıllardır hem hastalığıyla hem de doktorların her gidişinde verdiği damlalarla boğuşuyor.2005 yılında gözünde sulanma ve kaşıntı şikayeti ile gitti ilk kez.Bir sürü kortizonlu aslında göz tansiyonu olan kişilerin kullanmaması gereken damlalar verdiler gönderdiler.2 yıl sonra tesadüfen göz tansiyonu olduğu,sol gözde %80 görme sinirlerinde hasar yine sağ gözdede görme sinirlerinde hasar tespit edildi.Damlalar verildi.İlk başlanan damla Cosopt idi.Bir süre kullandı ancak bazı şikayetler oluşunca bıraktı.2 seneye önceye kadar aynı sizin anlattığınız şekilde damlaya başlayıp bir süre sonra bırakma şaklinde devam etti.Son olarak normotansif glokom teşhisi kondu.Başkaları için normal olan tansiyon annem için çok yüksek hele de bu kadar görme sinirinde hasar varken.Bunlar anlatılınca yeniden damlalar verildi.AlpahanP başlandı ve Cosopt.Annem sürekli hasta.Kas ve eklemlerinde yoğun ağrılar,baş ağrısı,koku almasında yoğun kayıp,hazımsızlık ve mide problemleri...Tabii hiç bir doktor ne desek inanmadı.Ama bunu birebir onunla yaşayan biri olarak ben görüyorum.Şikayetler yoğunlaşınca cosoptu bıraktı ve sadece alpagan ile devam etti.Son olarak Alphagan yoğun alerji yaptı ve gözleri kan çanağına dönünce 8. ayın sonundaonu da bırakmak zorunda kaldı.Yeniden Cosopt a döndü ancak ne değiştirdilerse cosopt ta başladığının 4.günü göz kapağında bir kırmızı nokta oluştu gitgide kabuklaşma gibi birşeye döndü.Kaşıntıdan duramaz halde.Ne yapacağımızı şaşırdık.Kullanmazsanız sonunuz gözünüzü kaybetmek diyorlar.Kullanırsa bu gidişle hayatını kaybedecek.Nasıl olurda damlalar bunu yapabilir??Nasıl olurda insanı nefes alamaz hale getirir??Sğrekli okuyoruz araştırıyoruz.Alternatif tedaviler arıyoruz.Antioksidan,üzüm çekirdeği,Goji berry,Ginkgo bloba,Lutein,magnezyum,omega....yiyebildiği kadar domates maydonoz...Bilemiyorum bu nasıl çaresiz bir durum.Son olarak acaba sizin dumunuzda bir gelişme oldu mu?Daha az yan etkileri olan bir damla bulabildiniz mi? Ben sürekli yabancı forumları takip etmeye çalışerken hep imreniyordum neden burda kimse böyle bir paylaşımda bulunmuyor,neden glokom hastaları bir forumda buluşup sıkıntılarını,deneyimlerini,neler yaptıklarını paylaşmıyor diye üzülüyordum.Sizin blogunuza rastladığıma çok sevindim.Keşke daha çok insan yorum bıraksa,bilgi paylaşsa!!
    Sevgiler,

    Bahar E.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Bahar h. yorumunuzla ilgili ilaç firmasının sizinle iletişime geçebilmesi için erolkara@msn.com adresine iletişim bilginizi - eposta adresinizi gönderir misiniz.
      Bu arada göz ilaçları ile yazılarım devam edecektir. Bizi izlemenizi ve bilgilerle desteklemenizi, tavsiye etmenizi rica edeceğim.

      Sil
  2. merhaba.annemde retina dekolmanı ameliyatı oldu 3 kez.hala problemler var.acaba siz hangi doktora ve hastanede ameliyat oldunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. İstanbul Eğitim ve Araştoırma Hastanesinde ameliyat oldum. Konu hakkında detaylı bilgi yazılarımın içerisinde var. Allah şifa versin

      Sil